* Book of 12
Objevte rozhovory s dvanácti mezinárodními ikonami designu o úloze papíru v digitálním věku.
Dnes se kreativci instinktivně zaměřují více na nové technologie než na papír. To proto, že technologie jsou velmi svůdné díky neustále probíhajícím inovacím, proto, že technologie jsou ostře sledovaným aktuálním tématem, ale také proto, že jde o součást jejich kultury. Papír má výhody, které mohou digitální aspekt doplňovat, protože každá z těchto technologií má své silné stránky, které ta druhá postrádá.
Společnost Antalis se proto rozhodla požádat Véronique Vienne, autorku zaměřenou na grafický design, aby udělala rozhovory s dvanácti ikonami designu z dvanácti různých zemí. Jde o strážce kreativního chrámu, ale zároveň o lidi, kteří hledí do budoucnosti a kteří se podělili o své názory na papír v digitálním věku. Názory, jež mohou být užitečné pro všechny kreativce, zejména pak pro ty, kteří možná už zapomněli, že papír je médiem sám o sobě. Má stále ještě své místo v kreativním procesu?
Objevte odpovědi těchto dvanácti předních kreativců, které jsme pro vás připravili v BO12. Mají něco společného: ať pracují s papírem, digitálními prostředky, nebo jiným médiem, nikdy neoddělují nápad od média. Obsah, styl a médium v každém konkrétním případě vytvářejí kombinaci obsahující význam, který podtrhuje účinnost sdělení. A volba papíru, ta se stává svébytným kreativním uměním stejně jako koncept, vizuály, rozvržení stránky nebo sdělení.
12 ikon grafického designu, 12 vizí o roli papíru v digitálním věku
„Když se v mé mysli začne formovat myšlenka, zároveň s ní se zjeví i papír, na němž ji budu realizovat.“
,,Ten příjemný pocit, který člověk zažívá, když bere do ruky papír, se spojuje se sdělením, které je na něm vytištěno.“
„Je snazší mít pocit, že nějaké sdělení vlastníte, když je to sdělení vytištěno na papíře.“
,,Mé dílo na papíře vydává svá tajemství postupně, krok za krokem, objev za objevem.