E-commerce klade vysoké nároky na balení, přepravu a doručování, tedy funkce, které stojí za vyřizováním online objednávek zákazníků
E-commerce klade vysoké nároky na balení, přepravu a doručování, tedy funkce, které stojí za vyřizováním online objednávek zákazníků
Období nejvyšší poptávky, jako je Black Friday nebo období svátků, umí prověřit i ty nejefektivnější postupy.
V sázce je hodně. E-commerce platformy sice představují obrovskou příležitost k získání nových trhů a zákazníků, ale pokud s Vaším prodejním týmem nebudou držet krok postupy balení a realizace, můžete zákazníky ztratit stejně rychle, jako je získáte.
Společnosti, které chtějí trvale zvyšovat své online prodeje, musí umět přesně předvídat období nejvyšší poptávky a zajistit, aby jejich procesy balení byly v takových obdobích optimální z hlediska rychlosti, bezpečnosti a efektivity. To znamená vyhodnotit obalové materiály, balicí stanice, personální potřeby a skladovací procesy.
Řízení zásob je klíčové pro všechny výrobce. Pokud máte na skladě příliš mnoho výrobků, zbytečně plýtváte nákladnými skladovacími prostory. Příliš málo, a možná nebudete schopni uspokojit poptávku zákazníků. Totéž platí pro Vaše obalové materiály. Firmy často k balení výrobků různých tvarů a velikostí potřebují rozmanité balicí materiály. Některé vyžadují více ochranného materiálu a výplně, než jiné.
Klíčem k efektivním postupům je to, abyste měli po ruce a k dispozici dostatek potřebných obalových materiálů jako např. krabic, lepenky, papíru, a výplňového materiálu. Zvažte racionalizaci Vašich materiálů a postupů, abyste zjednodušili a omezili množství různých balicích procesů, které realizujete. Rovněž nepřetržitě monitorujte zásoby obalových materiálů, abyste se ujistili, že je máte v dostatečném množství, tak abyste pokryli období nejvyšší poptávky, ale že samy nezabírají příliš mnoho skladovacího prostoru samotného.
Dobře organizované balicí pracoviště zajistí plnění objednávek bez nákladných zpoždění, která mohou vést k pozdním dodávkám a nespokojeným zákazníkům. V období hlavní sezóny je o to větší výzvou bezpečnost a efektivita balicích stanic. Strojní a poloautomatické procesy mohou výrazně zrychlit a zlepšit kvalitu balení a zároveň snížit potřebu personálu. Díky nim jsou také Vaši zaměstnanci produktivnější a obecně jsou v bezpečnějším prostředí.
Mezi možnosti automatizace patří:
Těžké zásilky jsou nákladné na přepravu a balení může k tomuto problému přispět. I když obal výrobku musí splňovat svou ochrannou funkci, často existují možnosti jak zmenšit velikost a hmotnost obalů a snížit tak finanční a ekologické náklady. Lehčí materiál přímo snižuje náklady na poštovné a přepravu na jedno balení. Obaly správné velikosti, které přesněji odpovídají velikosti výrobku, sníží jak požadovaný objem balení, tak i potřebu výplňového materiálu nutného k zabezpečení obsahu.
Menší, lehčí obal bude levnější na přepravu a přátelštější k životnímu prostředí, ale s náklady je třeba počítat. Firmy musí analyzovat své pracovní postupy, aby zjistily potenciální možnosti zlepšení. Může to vyžadovat přepracování stávajícího balení a změny procesů v balicích a skladovacích operacích. Z dlouhodobého hlediska však mohou úspory více než vynahradit počáteční náklady na změnu postupů.
Přesné, jasné a trvanlivé štítky jsou rozhodující pro to, aby se zabalené zásilky dostaly do místa určení efektivně a byly jednodušeji dohledatelné. Pokud vyrábíte malá množství obalů, můžete štítky zakoupit na poštách či u jiných dodavatelů. Pravděpodobněji však spotřebujete množství dost velká na to, aby se Vám vyplatilo tisknout své vlastní etikety. Tiskárny etiket jsou rychlé, účinné a cenově dostupné a lze je začlenit do logistických softwarových systémů tak, aby produkovaly standardizované informace potřebné pro obaly a také čárové kódy a/nebo QR kódy.
Samolepicí etikety snižují potřebu pásek na jejich nalepení. Vyplatí se používat kvalitní etikety odolné proti vlhkosti, které se z obalů neodlepují. Ujistěte se rovněž, že formát Vašich etiket odpovídá formátu, který používá Váš dopravce.
Obal je prvním kontaktem, který zákazník naváže s Vaším výrobkem, je tedy velmi důležitý dojem, který vzbudí. Při rozhodování o typu balení jsou sice klíčovými faktory nízké náklady a efektivnost procesu, ale součástí rovnice by měla být rovněž estetika a zkušenost zákazníka.
Pro některé položky má největší smysl použít minimalistické a jednoduché balení. Pokud je materiál šetrný k životnímu prostředí, dejte to zákazníkovi jasně najevo. Nicméně kreativní a přitažlivá grafika nebo obsah mohou podpořit image Vaší značky a posílit loajalitu zákazníků. Dobrý dojem může udělat také určitá forma personalizace. Může to být osobní vzkaz, který demonstruje znalost a zájem o zákazníka, nebo to mohou být poukazy či věci zdarma, které k zakázce přiložíte. Potěšit zákazníky je to, o co v podnikání, ať už online nebo offline, jde především. Obal může pomoci tohoto cíle dosáhnout.
E-ccommerce je budoucnost a každý podnik musí mít strategii, jak jak tento prodejní kanál ovládnout. Zákazníci jsou stále náročnější při vyřizování svých online objednávek, co se týče rychlosti (velmi rychle) a nákladů (nulové), které při plnění svých online zakázek očekávají. Je obtížné docenit význam obalů pro splnění těchto očekávání a efektivní logistiku e-commerce. Správné materiály v kombinaci s efektivními procesy mohou podnikům pomoci kontrolovat náklady v nejrušnějších obdobích roku. Mohou se také ukázat jako klíčové pro vytvoření skupiny spokojených stálých zákazníků, kteří pomohou Vašemu e-commerce dále růst.